Uwaga! Oszuści mogą podawać się za pracowników banku lub nakłaniać Cię do inwestycji w kryptowaluty

Fot.: mBank/Facebook

MBank ostrzega przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Dzwonią oni pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku lub pomocy w inwestycji w kryptowaluty.

Co przestępcy będą Ci mówić i jak może wyglądać oszustwo:

Oszuści powiedzą, że z Twojego konta zlecono podejrzany przelew lub zaobserwowali dziwną transakcję kartą albo podejrzane logowanie.

Szczegóły przelewu, jakie usłyszysz, będą zmyślone: przestępcy podają fikcyjną kwotę operacji i nieistniejące dane odbiorcy.

Rozmowy mogą trwać długo, oszuści przełączają rozmowę do innych “konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem.

Oszuści przekonują, że Twoje pieniądze są w niebezpieczeństwie i musisz zainstalować na swoim komputerze lub smartfonie aplikację TeamViewer Quick Support, Quick Support lub AnyDesk, która zwiększy bezpieczeństwo pieniędzy.

Będą próbowali wyłudzić od Ciebie kody BLIK lub nakłaniać do wypłaty gotówki, a następnie wpłaty na nieznane konto przy użyciu kodu BLIK pod pretekstem przekazania środków na bezpieczny rachunek.


Zapamiętaj opisane sposoby działania oszustów. Przede wszystkim! Nigdy nie instaluj żadnych aplikacji, do których namawia Cię osoba podczas rozmowy telefonicznej. Nawet jeśli na telefonie wyświetla się numer telefonu banku! Jeśli to zrobisz, oszuści będą mieli dostęp do Twojego komputera lub smartfonu, a Ty możesz stracić pieniądze. Nie podawaj również nikomu kodów BLIK ani nie wpłacaj środków na nieznany Ci rachunek.

Nie daj się nabrać, zwróć uwagę, kto naprawdę do Ciebie dzwoni.

Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj nas o tym. Skontaktuj się z mLinią pod numerem: 42 6 300 800.

źródło: mBank

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *